مرجع اطلاعات وب

  • ۰
  • ۰

روش ها و روند های رایج برای طراحی سایت

تمامی طراحی سایت های مدرن باید از طرح یا قالب پاسخ گو استفاده کنند. این باعث می شود که جست و جو در یک طراحی سایت بر روی تمامی دستگاه ها آسان‌تر شود، اما این طراحی سایت ها کمی سخت تر از طراحی سایت های دیگر است. فیلد جست و جو یکی از مثال های بارز از عناصر طراحی سایت ها است که طراحی و استفاده از آن کمی سخت به نظر می رسد. با افزایش استفاده از قالب های پاسخگو در طراحی سایت ها، طراحان وب روندها و روش‌های جدیدی برای ایجاد فرم های جستجو پیدا کرده اند که قابل دسترس است و از نظر ظاهری بسیار زیبا به نظر می رسند.

بهتر است نگاهی به برخی مثال های فرم جستجو در طراحی سایت بیندازیم. این مثال ها باید قادر باشند تا به شما کمک کنند رابط کاربری جستجوی خود را طراحی کنید و ایده هایی برای پروژه های بعدی خود به دست آورید.

رایج ترین ویژگی جست و جو در طراحی سایت ، فرم جستجوی کشویی (Dropdown Form) است. این نوار را می‌توان از طریق قرار دادن لینک در قسمت نویگیشن بار ایجاد کرد که می توان از طریق آن، جستجو را فعال یا غیر فعال کرد. از آن جایی که بسیاری از طراحی سایت ها از نویگیشن ثابت استفاده می‌کنند، حفظ فیلد جستجو در تمامی قسمت های طراحی سایت کار آسان تری است.

اما حتی با وجود نویگیشن بار ثابت، می توانید متوجه شوید که ویژگی فرم جستجوی کشویی مانند، به شدت کاربردی است، زیرا فضای کافی زیادی بر روی صفحات پاسخگو وجود ندارد تا بتوانید فرم جستجو را بدون آسیب به محتوای اصلی درون طراحی سایت قرار دهید.

سایت خبری Search Engine این کار را به سرعت و راحتی در قسمت بالای صفحه خود انجام داده است.

این طراحی سایت از آیکون ذره بین مانندی کمک می گیرد که در قسمت بالای وب سایت قرار گرفته است و برای تمام کاربران قابل مشاهده است.

هنگامی که فیلد جستجو نمایش داده می‌شود، ذره‌بین قرار گرفته به طور اتومات تبدیل به X می‌شود. استفاده از این ابزار، روشی عالی برای بهبود رابط کاربری طراحی سایت است تا افراد متوجه شوند که هر زمان قصد داشته باشند می توانند فیلد جستجو را ببندند.

بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که این طراحی سایت خارق العاده است و به صورت بدون نقص با تمامی وب سایت ها و تمامی دستگاه ها هم خوانی دارد.

Problogger یکی دیگر از مثال های خوب در این زمینه است که عملکرد آن در موبایل و دسکتاپ کمی متفاوت است.

هنگامی که جستجوی خود را در صفحات کوچک تر انجام می دهید ذره بین موجود برای جستجو را در قسمت فیلد جستجو پیدا می کنید، اما کاربران دسکتاپ فضای بیشتری در نویگیشن بار در اختیار دارند که با استفاده از آن، فیلد جستجو نهایت عملکرد خود را نشان می‌دهد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/132/

  • ۹۸/۰۲/۲۹
  • گرگ سفید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی