مرجع اطلاعات وب

  • ۰
  • ۰

در این طراحی سایت ، خطوط جست و جو به همراه لینک های نویگیشن نمایش داده می شود تا فضای زیادی گرفته نشود. دستگاه های پاسخگو باید بتوانند در فرم های مختلف جستجو در دستگاه های کوچک تر نیز پاسخگو باشند. می‌توانید فیلدهای جستجوی درون خطی را با مخفی کردن آن ها از درون قسمت نویگیشن طراحی سایت نیز انجام دهید. وب سایت DualShockers دارای منوی کشویی فوق العاده ای است که بر روی تمامی قسمت صفحه نمایش اجرا می‌شود.

این نویگیشن بار تمام پیوند های منو را به همراه فرم جستجو در بالای صفحه طراحی سایت قرار می دهد. این فرم جستجو برای دسترسی آسان ساخته شده است و در سمت راست ناوبری قرار دارد و رابط کاربری طراحی سایت آن برای تمامی دستگاه ها پاسخگو است. برای استفاده از این تکنیک باید منوی همبرگر مانند را به‌عنوان منوی پیش فرض برای تمامی صفحات نگه دارید. این ایده ممکن است برای تمامی افراد کارایی نداشته باشد. برای طراحی فرم های درونی در طراحی سایت ، بهترین راه، استفاده از سبک هایی مانند Cartoon Brew یا وب سایت Design Modo است .

فرم های قابل انعطاف کامل

این نوع فرم جستجو در اغلب طراحی سایت ها مشاهده نمی شود، اما اگر فکر می کنید این طرح برای شما سازگار است می توانید آن را به کار بگیرید. با استفاده از فرم های جستجوی قابل انعطاف، می توانید شکل فرم را به صورت طرحی متناسب با عرض صد در صد در طراحی سایت اجرا کنید. از آن جا که می توانید فیلد جستجو را برای بهینه سازی فضا به فضاهای کوچک تر منتقل کنید، می توانید فیلد جستجو را به اندازه ای کوچک طراحی کنید که بر روی گوشی‌های هوشمند و صفحه نمایش های کوچک نیز به خوبی کار کند. با استفاده از این تکنیک، فیلد جستجو همواره قابل مشاهده است و فقط در صورت نیاز اندازه آن کاهش پیدا می‌کند. طراحی سایت Authenic Jobs یکی از مثال های عالی در زمینه استفاده از این تکنیک است.

طراحی سایت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و اگر مرورگر خود را تغییر دهید می‌توانید مشاهده کنید که چگونه سایر شاخص‌های این صفحه نیز به صورت مجدد بارگذاری خواهند شد. این قالب به این جهت طراحی شده است که انعطاف پذیری کامل را برای تمامی دستگاه ها داشته باشد و در عین حال قابل مشاهده باشد تا بتواند طراحی خود را به نحو احسن نشان دهد. فرم های جستجو برای بسیاری ازطراحی سایت ها جز عناصر مهم و ضروری به شمار می رود و اگر به دنبال روشی برای متمایز کردن طراحی سایت خود از دیگران هستید، می توانید از روش های متفاوت طراحی برای فیلد جستجو استفاده کنید یا می توانید سعی کنید ترکیبی از تکنیک های متفاوت را به کار بگیرید و آن ها را برای طراحی سایت خود ایجاد کنید.

طراحی سایت Push Square، از ترکیبی از تکنیک های متفاوت برای فرم جستجوی خود استفاده کرده است که در قسمت راست بالای صفحه قرار گرفته است. با کلیک کردن بر روی ذره بین جستجو، فیلد جستجو تمام صفحه را در بر می گیرد. اهمیتی ندارد که از یک دسکتاپ 1900 پیکسل استفاده می کنید یا از صفحه نمایش تلفن همراه که 320پیکسل است بهره می گیرید، این فیلد جستجو می تواند با تمامی صفحات نمایش به طور مناسب هم خوانی پیدا کند.

طراحی فرم جستجوی شما

بهترین راه حل برای جستجوی پاسخگو بستگی به پروژه مورد نظر دارد. برخی از منو های نویگیشن فضای کافی برای فیلد های جستجو درون خطی ندارند و نیاز است تا از روی صفحه پنهان شوند. اگر مطمئن نیستید که چگونه می توانید این کار را انجام دهید، طراحی سایت های متفاوت را بررسی کنید و فرم های جستجوی آن ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید. نوشته هایی در رابطه با ویژگی های فرم های جستجو در طراحی سایت تهیه کنید و بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آن ها کارایی بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت. چندین مورد از تکنیک های متفاوت را امتحان کنید و با استفاده از آزمون و خطا های متفاوت ببینید که کدام یک از فرم های جست و جو برای شما بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت و رابط کاربری را به بهترین شکل ممکن حفظ خواهد کرد.


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/136/

  • ۹۸/۰۲/۳۱
  • گرگ سفید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی