مرجع اطلاعات وب

  • ۰
  • ۰

گوگل از هرکدوم در ترجمه چگونه استفاده میکند؟

neural matching به گوگل برای ارتباط دادن بهتر کلمات در جستجوهای سئو کمک میکند ، در صورتیکه RankBrain به گوگل برای ارتباط دادن بهتر در مفهوم ها کمک میکند .

اخیرا ما زیاد درباره neural matching گوگل شنیدیم اما حقیقت اینکه ما زیاد درباره گوگل که neural matching چی هست و گوگل چگونه از آن برای سئو استفاده میکنه رو نمیدونیم.

گوگل به برخی از سوالات برای ما جواب داده،و و اون جوابها رو در حساب توئیتر @SearchLiaison پست کرده تا سعی کنه واضح کنه که neural matching چی هست و چگونه با RankBrain فرق میکنه.

neural matching چی هست؟

گوگل توضیح داد" neural matchingیک سیستم هوش مصنوعی گوگل برای سئو است که در ابتدای 2018 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهمیم چگونه کلمات با مفهوم ها ارتباط دارند."

گوگل اضافه کرد:"این شبیه یک سیستم هم معنی بزرگی است.هم معنی ها کلمه هایی هستند که به طور نزدیکی با دیگر کلمه ها ارنباط دارند."

اولین باری که Danny Sullivan(خالق Google Search Liason)صحبت کرده بود درباره اینکه این یک توئیتی حوالی این بیستمین سالگرد در سپتامبرهست بود. Sullivanگفته "یک تغییر بزرگ در جستجو" توانایی برای فهمیدن هم معنی ها است."چگونه جستجوی مردم از اطلاعاتی که مردم درباره راه حل ها نوشتند اغلب متفاوت هست؟"

Sullivan گفته گوگل از neural matchingبیش از چند ماه گذشته استفاده کرده بود،بنابراین به طور تخمینی از اواخر بهار یا اوایل تابستان 2018.

چند ماه گذشته،گوگل از neural matching استفاده کرده بود،روش هوش مصنوعی سئو ، بهتر کلمات را با تصور کلی ارتباط میدهند.هم معنی های عالی،به طریقی،و در 30% پرس و جوها کارساز است.نمیدونین "soap opera effect" چی هست تا دنبالش بگردیم؟ما بهتر میتونیم حلش کنیم.

پ.ن : soap opera effect:یک زبان مصرف کننده ای برای تاثیرات دیداری است....

چگونه neural matching کار میکند؟

گوگل گفته این کمک میکنه تا ارتباط کلمات برای جستحوهای سئو بهتر شوند.مثالی که گوگل به ما داده این بود که neural matching کمک میکنه بفهمیم که جستجو برای "چرا تلویزیون من عجیب غریب به نظر میاد؟"در ارتباط با مفهوم های کلی از"” soap opera effect باشد.در این مورد،گوگل اکنون قادر است تا صفحات را درباره soap opera effect برگرداند.گوگل گفته:"حتی اگر کلمات صحیح به کارنروند."

گوگل اضافه کرد:"این شبیه یک سیستم هم معنی بزرگی است.هم معنی ها کلمه هایی هستند که به طور نزدیکی با دیگر کلمه ها ارنباط دارند."

چقدر neural matching مورد استفاده قرار میگیرد؟

گوگل گفته در سپتامبر 2018 که neural matching حدود 30% از همه پرس و جوهای سئو کارساز است.ما از گوگل پرسیدیم در صورتی که آن افزایش یافته،اما هیچ آپدیتی را دریافت نکرده بودیم.

RankBrain چی هست؟آیا شبیه نیست؟

گوگل بهمون گفته در 2016 که RankBrain همچنان یک هوش مصنوعی سئو است،سیستم ماشین یادگیری به گوگل کمک میکنه پرس و جوها رو بفهمد.

گوگل گفته بهترین راه برای فکر کردن درباره RankBrain سیستم هوش مصنوعی است که در اوایل 2016 مورد استفاده قرار گرفته تا بفهمیم چگونه کلمات با مفهوم های کلی ارتباط دارند.

خوب فرق بین neural matching و RankBrain چیست؟

گوگل اضافه کرد:

- RankBrainبه گوگل بهنر کمک میکنه تا صفحات را با مفهوم های کلی ارتباط دهد.

- neural matchingبه گوگل بهتر کمک میکنه تا کلمات را با جستجوها ارتباط دهد.

چرا مشکل دارد؟

حقیقت اینکه،تعداد زیادی بازاریاب جستجو که بتوانند بهینه سازی یا سئو را برای RankBrain بهتر انجام بدهند وجود ندارد،همانگونه که در 2016 گفته ایم.وانمود کردن های به کار برده شده یکسان برای neural matching،شبیه این نیست که شما بتوانید کار به خصوصی رو برای بهتر انجام دادن در اینجا بهتر انجام بدهید.این بیشتر درباره فهمیدن پرس و جوهای گوگل و قانع بودن به یک صفحه بهتر از کاریه که در حال حاظر انجام میدهد.

اون گفته،به نظر میرسه نشان بدهند که بازاریاب های جستجو نیاز دارند که کمی درباره مطمئن شدن keywords خاصی که در صفخات سئو ی آنها وجود دارند نگران باشند بخاطر اینکه گوگل در حل این کلمه هایی که شما به طور عادی در صفحات خود استفاده میکنید و با پرس و جوها ارتباط میدهید باهوش تر میشود.

ما از گوگل پرسیدیم اگر توصیه اضافی درباره neural matching و RankBrain داشت و گفته بودیم این توصیه تغییر نکرده است:به سادگی"مفید خلق کنید،با کیفیت رضایت بالا"


منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/80/

  • ۹۸/۰۲/۰۴
  • گرگ سفید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی