(گوگل مای بیزینس Google My Business نام خدمتی است که این شرکت برای توسعه سرویسدهی به کسبوکار ها ارائه داده است.
در اصل گوگل در این اقدام یک رابطه سه جانب? برد-برد-برد سئو را بین صاحبان تجارت ، مشتریان و خودش ایجاد کرده است.
در این سرویس صاحبان کسبوکار میتوانند با تکمیل اطلاعات خود، همچون آدرس روی نقشه، اطلاعات تماس، اطلاعات شبکههای اجتماعی، با مشتریان در ارتباط باشند و اطلاعات درست را برای سئو در اختیار آنها قرار دهند.
همچنین صاحبان کسبوکارها، برندها و هنرمندان امکان مشاهده آمار سئو و اطلاعاتی از مخاطبین را خواهند داشت. این اطلاعات به شرکتها کمک میکند تا رفتار مشتریان را در قبال سئو ی خود در شبکههای اجتماعی مورد بررسی قرار داده و برای آینده برنامهریزی کنند.)
BrightLocal اعلام کرده است که مصرف کنندگان تماس، های تلفنی را به سایر کانالهای ارتباطی مانند ایمیل و پیام ترجیح میدهند.
با وجود رشد گوگل بیزینس، سئو ی وب سایت های تجارتی کوچک بسیار بی اهمیت جلوه می کنند و بسیاری از سئو های محلی با این نظریه موافق هستند. اما، بررسی جدیدی که در بین مصرف کنندگان توسط BrightLocal حال انجام گرفته است، با این تئوری سئو مخالفت می کند و اعلام می کند که وب سایتهای SMB همچنان بخشی ضروری از بازاریابی سئو ی تجارت های کوچک هستند.
SMB
(بنگاههای کوچک و متوسط (به انگلیسی: small and medium-sized enterprises) در برابر صنایع بزرگ قرار میگیرد و نسبت به آن مزایای بسیاری دارد؛ ازجمله ارزش افزوده، نوآوری، اشتغالآفرینی و انعطافپذیری بیشتر. بنگاههای کوچک و متوسط که بهاختصار SME نامیده میشود، در منابع مختلف ترجمهشده به فارسی با عناوین زیر نیز دیده میشود:
- صنایع کوچک و متوسط
- کسب و کارهای کوچک و متوسط
- شرکتهای کوچک و متوسط
- سازمانهای کوچک و متوسط
- مؤسسات کوچک و متوسط
- واحدهای کوچک و متوسط
- واحدهای صنعتی کوچک و متوسط
- بنگاههای صنعتی کوچک و متوسط
و در برخی موارد نیز بهجای واژه? کوچک از واژه? خرد استفاده شدهاست.)
این بررسی سئو که در بین 500 مصرفکننده انجام گرفته است، در رابطه با منابع استفاده شده برای یافتن شماره تلفن یا آدرس خدمات محلی است. لیست تهیه شده سئو توسط گوگل my business دارای بالاترین رتبه است، اما پس از آن، وب سایت های محلی کوچک نیز رتبههای سئو ی بالایی را در این لیست دریافت کردند:
- 62% لیست gmp در نتایج جستجو (Google Marketing Platform)
- 49% وب سایت های کسب و کار
- 44% لیست gmp در google maps
- 23% دایرکتوری آنلاین
- 13% سایر موارد
در این بررسی به کاربران اجازه داده شد تا بتوانند چندین گزینه را به صورت همزمان انتخاب کنند، به همین جهت جمع ارقام اعلام شده سئو بالاتر از 100 درصد است.
در این بررسی یافتند که حدود 75 درصد از پاسخ دهندگان در یک دوم موارد مذکور پس از بررسی جستجوی محلی، به یکی از وب سایت های ذکر شده سر زده اند.
- ۹۸/۰۳/۰۶