افت رتبه سئو ی سایت cargurus.com به شکلی بود که گویا تحت تاثیر آپدیت الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است .
این الگوریتم سئو ، سایت هایی که سعی دارند با لینک سازی های اسپم رتبه بگیرند را پنالتی می کند .
اما همه ی ما می دانیم که این الگوریتم سئو هم اکنون نیز در حال فعالیت است و به هیچ آپدیتی نیاز ندارد .
اگر چه زمانی که این مشکل پیش آمد با آپدیت اصلی مارچ 2019 تطابق داشت ، گرگ سفید سایت های زیادی را مشاهده نکرد که به خاطر لینک سازی اسپم افت رتبه سئو پیدا کرده باشند .
در تماس های گرگ سفید با مدیر عامل سایت cargurus.com ، آقای Langley Steinert چیز زیادی در مورد افت رتبه سئو بیان نکرد اما به این موضوع اشاره کرد که تنها گوگل عامل موفقیت این شرکت نبوده است .
متن بیانیه او را برای شما آورده ایم :
دوست دارم بگویم که من فکر می کنم یکی از زمینه هایی که در گفت و گو های جمعی شاهد آن بودیم این بود که : من دوست دارم ترافیک طبیعی سئو ی خود را مخصوصا از طریق گوگل افزایش دهیم .
من فکر می کنم که تنها واکنش ما این است که من بیش از 12 سال است که من در این شرکت فعالیت دارم .
ما فراز و نشیب های زیادی را به خاطر تغییرات الگوریتم سئو ی گوگل در این چند سال دیدیم و در این کشمکش های فراوان ما توانستیم از یک محصول واقعا خوب بهره مند شویم .
ما به عنوان یک شرکت زمان زیادی را صرف نمی کنیم تا سایت خود را صرفا برای یک موتور جست و جو سئو کنیم .
شاید حدود 5 سال پیش هدف ما این بود .
هر تغییری که روی الگوریتم سئو ی گوگل انجام شود شاید تاثیر بیشتری روی شرکت ما داشته باشد .
اما در این لحظه تمام سرمایه گذاری هایی که ما برای این برند انجام دادیم فقط به این خاطر نبود .
دریافت ترافیک سئو از طریق یک موتور جست و جو بخش بزرگی از اهداف این شرکت نیست .
خوب ترافیک سایت ما نیز فقط از طریق گوگل تامین نمی شود و ما از چندین منبع برای دریافت ترافیک استفاده می کنیم .
پس ما فقط به یک منبع وابسته نیستیم .
سهام cargurus.com بیش از 40 میلیون دلار ارزش داشت که هم اکنون به 36 میلیون دلار رسیده است .
همچنین شما از طریق سایت SEMRush می توانید متوجه شوید که از وقتی که رتبه سئو ی این سایت از دست رفته است آن ها اکثر سرمایه خود را در بخش تبلیغات صرف می کنند .
نتیجه گیری
بله ، این مشحص است که سایت cargurus.com رتبه سئو ی خود را از دست داده است .
این نیز مشخص است که سایت cars.com به خاطر آپدیت اصلی مارچ 2019 موفقیت بیشتری به دست آورده است .
وقتی شما این دو را با هم مقایسه می کنید متوجه می شوید که cars.com برنده واقعی این داستان است .
اما Greene بیان کرد که همچنان استراتژی این سایت مانند گذشته پا بر جاست .
او بیش از 100 پروژه سئو دارد که محتویات بسیار قوی دارند و هر روز عملکرد آن ها بهتر می شود .
ترافیک دریافتی شما از گوگل می آیند و می روند . وقتی که شما موفقیت را می بینید این یک دستاورد بزرگ برای شرکت است .
وقتی شما افت رتبه سئو پیدا می کنید ، ضربه سنگینی به شرکت شما وارد می شود .
همیشه سعی کنید سئو را بر طبق قوانین گوگل انجام دهید و از راه های گیج کننده برای پیشرفت استفاده نکنید .
مثل سایر الگوریتم های سئو ، جنبه های مثبت اشتباهی نیز ممکن است وجود داشته باشد که شما باید مواطب باشید از کار خود بکاپ تهیه کنید .
- ۹۸/۰۳/۲۵