سایت The North Face به دلیل دستکاری در نتایج عکس های گوگل توسط جامعه سئو تحقیر شد .
Leo Burnett Tailor Made ، یکی از کارمندان این سایت ، به صورت مخفیانه بعضی از عکس های ویکی پدیا را عوض کرد تا این برند به عنوان یکی از برترین نتایج سئو نمایش داده شود .
هفته گذشته ، برند The North Face که لباس بیرون تولید می کند و کارمند آن ، تحت خشم بسیاری از افراد جامعه سئو قرار گرفتند .
دلیل آن هم تعویض عکس های ویکی پدیا در صفحه مقصد های مسافرتی است .
تمامی این تلاش ها جزئی از کمپینی بود که هدف آن قرار دادن این سایت در نتایج سئو یی بود که مردم برای موضوع مقصد مسافرت جست و جو می کردند .
این برند در ابتدا بیان کرد که با ویکی پدیا در زمینه کمپین های سئو همکاری داشته است .
اما پس از مدتی به خاطر این کمپین عذر خواهی کرد ؛ زیرا ویکی پدیا پاسخی به این موضوع داد که این برند به صورت غیر اخلاقی ویکی پدیا را دستکاری کرده است و از اعتماد آن سوء استفاده کرده است .
همچنین بیان کرد که این برند تمام این کار ها را به دلیل جذب مشتری برای یک بازه کوتاه مدت انجام داده است .
Dan Shure که یک مشاور سئو است در این باره گفت :
وقتی که این کمپین راه افتاد من واقعا شوک شده بودم .
من نمی دانم که این موضوع چقدر برای بقیه نا خوشایند است .
تبلیغات در بد ترین حالت
Shure در این مورد تنها نیست .
Dana DiTomaso مدیر بخش سئو و دیجیتال مارکتینگ Kick Point ، کار این برند را " تبلیغات در بد ترین حالت " بیان کرد .
او بیان کرد :
اگر آن ها نمی دانستند که دارند چه کاری انجام می دهند یا می خواستند که مردم را گمراه کنند یا اگر هر دو مورد درست باشد ، این کاملا واضح است که آن ها می دانستند روزی بقیه متوجه آن خواهند شد و می خواهند بگویند ببخشید ما اشتباه کردیم .
Shure گفت که قبول دارد این کمپین هوشمندانه بوده است ولی یکی از بزرگ ترین اشتباه های این کمپانی در زمینه سئو بود .
- ۹۸/۰۳/۳۰