ادامه - محتویاتی که گوگل از نمایش آن ها در بخش های مشخص بالای صفحه خودداری می کند
سخنگوی گوگل در این مورد به گرگ سفید گفت :
Featured snippets قابلیتی است که در قسمت جست و جوی سئو قرار دارد .
این بخش منابع وب را که پاسخ شما در آن ها قرار دارد را به صورت برجسته به شما نشان می دهد .
با توجه به فرمتی که آن ها دریافت می کنند ، ما سیاست هایی داریم که :
نمی توانیم مواردی همچون علوم مدنی ، توصیه های پزشکی را نشان دهیم .
زیرا در این موضوعات هنوز توافق جمعی واضحی صورت نگرفته است .
او در این زمینه اضافه کرد :
سیستم های ما طوری طراحی شده اند که موضوعات سئو یی که ممکن است سیاست های ما را به هم ریزند ، نشان ندهد .
اگر در بخش هایی این مورد را مشاهده کنیم سریعا برای رفع آن اقدام می کنیم .
این سیاست ها و کار ها هیچ تاثیری روی این موضوع ندارد که سایت شما در سئو چه رتبه ای می گیرد .
گوگل چگونه محتویات نا مناسب را از featured snippets دور نگه می دارد ؟
در درجه اول گوگل الگوریتم های سئو را طوری برنامه ریزی کرده که این موضوعات را شناسایی کنند .
پس از موضوعاتی که با سیاست های گوگل مغایرت داشته باشد را از این بخش پاک می کنند .
روزانه در گوگل تعداد زیادی عبارت جست و جو می شود .
در هر جست و جو ممکن است سایت های متنوعی در این بخش نمایش داده شود .
گوگل با کمک کاربران می تواند محتویات نا مناسب سئو را به صورت دستی حذف کند .
پس گوگل می گوید :
سیستم ما به صورت اتوماتیک تلاش می کند موضوعاتی که مغایر با سیاست های ما است را نشان ندهد .
با این حال ، حجم جست و جو بسیار بالا است و هیچ سیستمی نمی تواند عملکرد کاملی داشته باشد .
این دلیلی است که ما به کاربران اجازه دادیم که به صورت عمومی مطالب نامناسب سئو را به ما اطلاع دهند .
گوگل می تواند لیست ها را به صورت اتوماتیک تولید کند .
این لیست شامل سایت هایی است که شامل مطالب مفید برای این بخش سئو هستند .
گوگل متوجه این سایت ها خواهد شد .
پس نظر و حس مردم در مورد این مطالب سئو کاملا در نظر گوگل موثر است .
برخی از این سایت ها نیز ممکن است سیاست های گوگل را زیر پا بگذارند .
گوگل می گوید اکثریت قریب به اتفاق سایت ها در این لیست سئو ، سیاسی نیستند .
در ادامه ، گوگل به ما گفت که سیاست های خود را در این مورد از سئو رمز گذاری نمی کند .
محصولات گوگل از جمله جست و جوی گوگل را برتری نخواهد داد .
وقتی لیست الگوریتم سئو و سیستم های تشخیص شکست می خورند ، گوگل به صورت دستی وارد عمل می شود .
شما می توانید با کلیک بر روی feedback در زیر این بخش سئو برای اطلاع دادن به گوگل اقدام کنید :
پنالتی نشدن در جست و جوی اصلی سئو
فقط به خاطر این که یک سایت در این بخش قابل دیدن نیست دلیل نمی شود که :
این سایت در لیست سئو ی گوگل رتبه نمی گیرد .
گوگل به ما گفت که سایت ها همچنان طبق چیزی که در نتایج سئو رتبه می گرفتند به فعالیت خود ادامه می دهند .
هیچ تاثیری روی رتبه گیری سئو یا پنالتی شدن این سایت ها را شاهد نخواهیم بود .
چرا باید برای ما مهم باشد ؟
این روش می تواند ترافیک سئو ی زیادی را از گوگل به سمت سایت شما منتقل کند .
این بخش می تواند تنها منبع ترافیکی باشد که شما از دستیار گوگل و سیستم سخنگوی گوگل در موبایل ها دریافت می کنید .
معمولا منتشرکنندگان و وبمستران می خواهند محتوای سئو در این باکس نمایش داده شود .
اگر مطلب جزو یکی از دسته بندی های ذکر شده باشد ، شانس شما برای نشان داده شدن در این باکس بسیار کم خواهد بود .
- ۹۸/۰۴/۰۹