گوگل چه چیز هایی را به عنوان صفحات واسط تشخیص می دهد ؟
آیا شما دارید صفحات واسط برای سئو می سازید ؟
سایت Search Engine Land این شفاف سازی ها را از طرف گوگل به سئو کاران توصیه می کند :
گوگل می گوید اگر می خواهید بدانید صفحات شما برای سئو واسط هستند یا خیر ، این سوال ها را از خود بپرسید :
- آیا هدف سئو و جذب کاربران به سمت بخش های مفید و متناسب سایت شماست ؟
- یا آیا آن ها از تجربه کاربری سایت شما به درستی استفاده می کنند ؟
- آیا صفحات از قبل تعیین شده اند تا برای سئو در کلمات عمومی رتبه بگیرند یا صفحات شامل اطلاعات خاصی است ؟
- آیا صفحات شامل قسمت های مختلف مثل محصولات ، موقعیت های مکانی برای دریافت ترافیک بیشتر در سئو است ؟
- این صفحات صرفا برای دریافت ترافیک ساخته شده است و به دلیل نداشتن محتوای مفید باعث ترک کاربران می شود ؟
- این صفحات سئو مثل یک جزیره است ؟
- دسترسی به آن ها از سایر قسمت ها سخت یا غیر ممکن است ؟
Barry Schwartz از Seroundtable این موضوع را در سئو ادامه می دهد :
خوب ، یک صفحه ، واسط خواهد بود اگر شما مجموعه ای از آن صفحات داشته باشید که :
کلمات کلیدی را پر تکرار در آن استفاده کرده باشید .
من فکر می کنم اگر شما روی یک هدف برای یک صفحه از سئو تمرکز کنید بیشتر از آن است که :
من می خواهم برای این کلمات کلیدی مختلف رتبه سئو یگیرم .
این کار یاعث می شود صفحه شما به عنوان یک نتیجه سئو نمایش داده شود .
در حالی که اگر شما یک لیست از کلمات کلیدی سئو داشته باشید و بگویید می خواهم برای هر کرام صفحه جدا داشته باشم
و هر کدام از صفحات برای دو یا سه تا از این کلمات کلیدی باشد این به آن معنی است که :
شما دارید صفحاتی می سازید که شامل کلمات کلیدی جهت دار است
که ما اساسا به آن ها به چشم واسط نگاه می کنیم .
- ۹۸/۰۵/۱۲